Tuesday, May 29, 2007

Misantropens prolog

VOLUME one.
Musikk ligger bare
så fundamentalt i meg
Forstår du hva jeg mener?
det er så viktig.det er derfor
vi ikke trenger å snakke om
det tenker jeg.sier Ja skjønner
viktig lissom og ser på deg med
øyne som burde vært stukket ut.
Jeg tar meg til hode og retter på
håret. Du snakker mens du ser rett
frem.du avslører ikke bevegelsen for

du kjenner meg ikke, du vet ikke at jeg
presser luggen ned i pannen når jeg vil

at du skal seg meg, jeg har oppdaget mitt
første nachspiel.



VOLUME two.
Hun husker de mest intrikate
detaljer.Ikke fordi det er så viktig.
men fordi det er de små tingene som
syns. Øynene skulle vært stukket ut.
Da kunne hun verken se sine egne eller
andres. Og de skjøre øynene ville fått sår
medlidenhet fremfor den groteske
nysjerrigheten de gjenspeiler.

No comments: