Tuesday, September 18, 2007

jeg lurer på om jenslekman veit
at folk kan velge å ta livet av seg
og skrive hans tekst i brevet med
farvel. han har ikke skyld idet, men
jeg lurer likevel. ikveld blødde jeg nese
blod og gikk med verdens korteste skjørt
opp bibliotekstrappa, drakk øl av tykke glass og utvekslet
nummer med en som liker mennesker like
lite som meg. jeg skua bort på ei som flørta
og jeg ga henne dårlig samvittighet, men det
vet hun ikke før imorgen. Vi var nostalgiske
og hun klemte minnene tilbake i armen min. og
vi snakka om at vi kunne kjøre bil tilbake og vi tenkte
begge, riktignok hver for oss, at da ville alt bli bra igjen.
oss to tilbake til samme ølsteder. men vi flørta begge to
og fikk nye numre. Jeg klarer ikke fortelle henne det hun
får høre av alle andre og jeg går hjem alene.
Men kanskje jeg kan få fri fra jobben og vi kan kjøre tilbake
og da kan alt bli som det var, før alle nye numre og enkel flørt
i den jækla svære byen som ikke vil at du skal snike på t-banen.

No comments: