Monday, October 1, 2007







det hadde bare vært så fint å reise til paris med ninjaskoene, som han fikk da han var liten og hadde størrelse trettini, som nå passer så fint på mine føtter, og raske med seg noe lyrikk fordi noe lyrikk er så godt at man vil ha det med seg overalt. og reise dit hadde vært så fint og klisjefyllt, men det tells ikke å være flau i en annen by når ingen kan se deg, da tells ikke flauheten over alle lyriske finesser. og jeg vet hvilket dikt jeg ville lest på flyet. for jeg har skrevet det ned i boka og jeg kunne sittet på flyet til paris med ninjasko og lest. og etter på ville jeg tenkt hvor morsom han som kjøpte åtte hardkokte egg og en tabXtra i kantinavar uten at han selv visste det, og etterpå. i boka. står det at
så lot hun såret få lov til å være sår
kikka på det i arbeid og motgang
gleda seg over erfaringa
tok gloa med jernhansken
studerte varmen i hånda.

No comments: