Monday, April 16, 2007

jeg går under
stillas, over
komlokk, men
ikke stiger.
han som bare
kalles ved sitt
etternavn, sier
at franskmannen
sa at i frankrike
holder de seg unna
stiger. han derimot
har ikke så mye imot
stiger, men dropper
fisketuren på fredag den
trettende. og håper de
sorte kattene tar en annen
vei. jeg smiler og sier at
han er overtroisk. han forteller
meg at annenhver dag jobber jeg
for staten. og at jeg kan ta en
kopp kaffe hvis jeg har lyst på.
han vil heller ha te.
jeg tenker for meg selv at han
er som meg i sin tedrikking.
han forteller om lyr og torsk.
og spør om vi har lyr på østlandet.
han forklarer at lyr er sei og at
av og til får han makrell, men det
er bare når alle andre har gått hjem.
han hviler hendene på magen og jeg
håper han skjønner at jeg vil
at han skal ta meg med på fisketur.

No comments: