Thursday, April 12, 2007

det er veldig
hyggelig om du
kommer blir det
sagt.hva menes
med det? nettet
er blitt nøstet
opp mens hun
befant seg et annet
sted og stillheten er
som en klam hånd om
ens skulder. for hvem
er hun til å utsi noe
om det som har vært.si
noe om det hun mener
nedgraderer dem alle.
om det som gjør dem
til ingenting igjen.
gjør dem som alle andre.
hyggelig om du kommer
hva menes med det,
kjenner meg jo ikke.
likevel godt nok til å
spytte på blikkene og
kysse en annen jente.
Ai.
å reise til en annen
by gir en ingen rett
til å tro at man vet
noe om andre eller så
mye mer.det er like
nonsjalant som å si at
det er hyggelig om jeg
kommer. den enkle kunnskap
sitter løst om munnen. jeg
liker å tro at hånden som
rufset håret tidligere den
kvelden ikke tenker med ordene
men tenker at hånden kjenner
bedre enn som så.
hva om jeg går dit henn hvor
hendene er hogget av og ordene
fanger? hvordan kan man gå dit
hvor det er hyggelig at du kommer,
og du ingen kjenner. du vil måtte
si til hendene som ikke finnes at
du vil rufse i håret slik hånden igår
og slå vitser om reisebyrået som heter
titanic. det ligger i kastanienAllee i
Prenzlauerberg. som hipsterkvartalet i berlin
kan det glatt sammenlignes med grünerløkka slik vi
forkaster enhver form for folkelig fremvekst av de
riktige tingene. eller du kan servere den konsekvente
pakken for de ører som tror filharmonien og p2 kan redde
deres forfall. jeg skal gå dit hvor det er hyggelig at jeg
kommer, så får vi se hvor hyggelig det blir.

No comments: