Friday, April 13, 2007

monsterCheap

hipstersmykket henger
tungt rundt halsen.
berlinsnakk med journalister
og lytting til kulturjournalistens
snakk om facebook. latter kan kimse av
den lille kulturjournalisten, le han sønder
og sammen. men det ville være feigt. han bare
gjenspeiler deg.

en venstreradikals tagging på Strønens vegg.
Strønen maler over og vil ikke tenke mer
over det. mens folket på festen vil høre
mer musikk og gå på forelesningen som
forteller meningens melanokoli, eller
hamlets. Hvem som vil høre hva, er alltid
en markedsanalyse. Dog skulle jeg ønske at
den punsjen som ga luft til parykken kunne
være noe mer enn en fusjon av en skrikete
kjæreste. hun lengter etter folket som dro
til kina og afrika, men som aldri kom lenger
enn til mobiltelefonen. vær så snill. vit mine
tegn, forstå mine kjærtegn. for det er verken tildelt
facebook eller en blogg som skaper seg. tegnsetting og
grammatikalsk underdanelse er deg gitt forut for kjærtegn.
rufs meg i håret og men det. det er deg gitt slik hipster
smykket kler deg i cheapmondays og skateboard. det henger
tungt slik språket på festen som vil selge deg facebook
og studvest artikler om kjønnskvotering.
lokalpolitikk blir aldri min greie sier prefabsproutkasetten
som henger om hennes hals.

No comments: